Pillrus

Vid reumatiska sjukdomar ska Plaquenil bromsa sjukdomsförloppet genom att minska inflammationen. Då är det tänkt att problem med smärta, stelhet och svullnad ska bli mindre. När jag läser på 1177.se står det att det inte är klarlagt hur medicinen verkar, men att den hämmar produktionen av inflammationsframkallande ämnen i immunförsvarets celler.

Har knaprat den sen i Juni, den har fortfarande inte hjälpt mig, men läkaren vill att jag ska ge den ett tag till trots att den från början bara skulle behöva tre månader.

Utöver denna las en kortisonkur in under ca en månad, men efter den lilla kuren fick jag mer ont. 

Nu har jag fått Metotab10mg på recept och även Folacin som ska förhindra biverkningarna.                                    Nu är verken värre än någonsin.. Men vi ger det en chans, jag har suttit på en spinningcykel ikväll iaf, det är ju inte samma belastning som tex löpning så det funkar ganska bra! :)  

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Line

På bloggen tjatar jag om precis allt! Det jag anser att jag är bra på, saker som ligger varmt om hjärtat, men även saker jag kanske egentligen borde hålla tassarna ifrån. Enjoy.

RSS 2.0